CREATIEF MET.......... & SEIZOENSVERSIERINGEN

CREATIEF

Ik ben aardig creatief ingesteld, helaas neem ik er niet genoeg tijd voor.
heerlijk frutselen met groot of klein materiaal. Ik kan dan heel geconcerteerd bezig zijn en ik heb dan voldoende geduld. Heerlijk m'n fantasie gebruiken.
Ik heb de opdracht gekregen dat ik weer eens meer aan me zelf moet denken en weer eens aan m'n hobby's te beginnen.
Dus bij deze ben ik weer heerlijk bezig.
Ik heb aardig wat foto's van de dingen die ik door de jaren heen heb gemaakt.
Ik zet hieronder een selectie van mijn creaties.


September 2016




HERFSTTAFELTJE





HALLOWEENTAFEL





 HET RAAMKOZIJN, HET SPINNENRAG NIET HELEMAAL ALS IK IN MIJN GEDACHTE HAD, MAAR BEST GESLAAGD





Nog november (2014), maar heb de kerstboom al opgetuigd

Gordijn bij Ikea gekocht en voor de trap gehangen.

November 2014 Sint en Pieten




Oktober 2014
ik weet het Halloween is een Amerikaanse commerciële aangelegenheid, maar ik vind de herfst met Halloweensfeer gewoon gezellig dus ;





September 2014







 FEBRUARI 2014
Gelukkig kan ik een beetje meer doen met mijn arm, dus dit weekend weer wat gemaakt. Simpel om te maken


Lapjes stof, simpel patroontje, naald, draad, lint, ijzerdraad en vulmiddel.
November 2013

Ik wil nog pakjes maken, maar verder vind ik het wel weer klaar voor dit jaar




SIMPEL MAAR LEUK

zwarte kralen, stofrestjes, veertjes, naald en draad en lijm


















24 oktober 2013
Helaas door een niet meewerkende rechter arm (een zenuw iets) is er dit jaar letterlijk niks uit mijn handen gekomen. Ik werk op het moment boventallig op een dac. Er wordt een Halloween dag gehouden en ik heb een speurtocht op het plein gemaakt. Hierdoor ben ik weer creatief bezig geweest, met wat hulp van anderen. Het is voornamelijk papierwerk en aangezien ik met rechts knip was dat geen optie, maar ik kan wel met links papier snijden dus dat heb ik wel gedaan. Ik had gelijk weer te veel ideeën en wil weer van alles doen, maar mijn arm geeft nog genoeg signalen dat ik nog niet alles kan. De volgende foto's zijn papier creaties voor het parkoers:

2 vrolijke spinnen (van de 2de geen foto is bijna het zelfde)

2 vrolijke vleermuizen en bezems

vrolijk Halloween op stokjes

verhaaltje over een heks die niet kon vliegen door het stotteren



en de vliegende bezem uitvond



 Bij deze tekeningen hoort nog een verhaaltje, namelijk:
Er was eens een heks en ze had altijd pech. Ze stotterde dus de hokus spokus spreuk om te vliegen kon ze niet. En als ze de spreuk voor vliegen uitsprak. HoHokkus SpSpok us! VeVedorrrie wwweer v v vleermuizen!!( beetje boos en stampen op de grond)
Ze dacht er moet toch een manier zijn dat ik ook kan vliegen?
Ze dacht aan vleugels maken nee niet praktisch
ze dacht aan een paraplu nee dat hangt niet prettig
Een toktok trainen (grote vogel met drakenstaart) nee kost te veel tijd en die beesten zijn niet te vertrouwen
Terwijl ze haar huisje aan het schoonvegen was dacht ze het moet niet groot zijn, gelijk luisteren naar haar meesteres, handig en bruikbaar voor meerdere taken.
BINGO dat is het!!! Ze maakt een dansje van plezier en hielt haar bezem omhoog dat is het een bezem zet je in de kast, heeft een stok waar je op kan zitten, is niet te groot, heeft geen eten nodig en kan het huis schoonmaken.
Maar hoe krijg ze de bezem zover om te gaan vliegen?  Ze pakte haar ketel en deed er gooide er allerlei ingrediënten in en als laatst haar bezem en hopla ze had een vliegende bezem.


Welke en hoeveel ingrediënten heb je nodig om de bezem vliegend te maken?

de 5 ingrediënten


goed kijken en vind alle spookjes, spinnen, vleermuizen en heks in de boom die groep 5 heeft gemaak


2 spinnen en 2 vleermuizen








mijn idee, maar verwezenlijkt door collega's en cliënten 



ouder

cratief op de w.c. deur



Moeder aarde met wortelkinderen
 
 

2 kransen geschilderd

 


2 rijstkommetjes

Heks gemaakt tijdens een cursus over wolvilt


Drakenbord vele uren aan gewerkt



Maar foto's van de creafoto's gemaakt ;-)

hergebruik van boeken













W.C. deksel en

 
Houtwerk


Kippengaas



Wolvilt

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

THE GAMBIA

La Gomera.

F U E R T E V E N T U R A